نشست تخصصی رابطین کمیته آتیه‌سازان انجمن

در نشست هم اندیشی رابطین و همیاران کمیته آتیه سازان انجمن خیریه و خدمات اجتماعی بندرعباس مطرح شد:

دانش‌آموزان هرمزگانی در انتخاب مسیر آموزشی خود واقع‌بین باشند؛ بازار شرق استان از رشته‌شغل‌های فنی و خدماتی استقبال می‌کند.


به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه و خدمات اجتماعی بندرعباس، نخستین نشست تخصصی رابطین و همیاران کمیته آتیه سازان این انجمن در روز پنجشنبه 2تیرماه 1401 ه.ش با هدف هم اندیشی و برنامه ریزی جهت امور مربوط به دانش آموزان و دانشجویان بابت سال تحصیلی 1401-1402 در محل سالن اجتماعات مسجد گله داری بندرعباس تشکیل شد. 
 این نشست با معارفه رابطین و حاضرین در جلسه و سپس خوش آمد گویی توسط آقای سید عبدالله هاشمی  رئیس انجمن خیریه و خدمات اجتماعی بندرعباس آغاز به کار کرد.

در ادامه جناب آقای شیخ یوسف جمالی امام جمعه محترم اهل سنت بندرعباس بعنوان سخنران ویژه در رابطه با اهمیت و ضرورت پرداختن به امور دانش آموزان و دانشجویان مستعد و نیازمند و همچنین جایگاه رابطین و خیرین از نگاه قرآن و سنت بیانات ارزشمندی مطرح نمودند.

این جلسه با ارائه گزارش عملکرد کمیته آتیه سازان توسط آقای حمید بیخسته مسئول کمیته آتیه سازان انجمن خیریه و خدمات اجتماعی بندرعباس و اظهار نظر رابطین در خصوص دغدغه ها و مشکلات مناطق خود به صورت کارگاهی و مشارکتی ادامه یافت.

همچنین آقاب دکتر بیژن خشنود ریاست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بندر عباس بعنوان جامعه شناس در رابطه با مسائل و مشکلات روز جامعه در حوزه تحصیلی و اجتماعی به نکات مهمی اشاره کردند. ایشان با انتقاد از عدم توجه خانواده‌ها، دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران آموزشی به نیاز بازار کار یادآور شدند باوجود اینکه برخی رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی مانند حقوق و حسابداری دارای بالاترین آمار بیکاری فارغ‌التحصیلان هستند، همچنان شاهد استقبال زیاد از این رشته‌ها هستیم.

دکتر خشنود در ادامه با اشاره به فرصت‌های بلند مدتی مانند طرح توسعه خط ساحلی مکران در شرق هرمزگان، خواستار توجه ویژه دانش‌آموزان و اولیای مدارس به رشته‌های فنی از جمله تعمیرات خودرو، مشاغل ساختمانی و همچنین رشته‌های خدماتی مانند هتل‌داری به عنوان نیازمندی بازار کار این منطقه طی بیست سال آینده شدند.

در بخش پایانی این نشست هم آقای امید محمدی چمردانی به بیان تجربیاتی در حوزه مشاغل خانگی و اشتغال پایدار و توجه به ظرفیت ها و پتانسل های موجود در مناطق پرداخت.