دومین موسسه برتر کشوری

" انجمن خیریه و خدمات اجتماعی بندرعباس در جمع باسابقه‌ترین موسسات مردم‌نهاد کشور"

صبح روز ۲۵ تیرماه «نخستین همایش نکوداشت موسسات مردم‌نهاد و نیکوکاری ایران» با حضور قریب به ۴۰۰ نفر از فعالین حوزه نیکوکاری کشور برگزار شد.

این همایش که با محوریت شبکه ملی موسسات نیکوکاری و حضور ارزشمند اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، مجمع خیرین استان تهران، سازمان امور اجتماعی کشور و کمیته امداد امام خمینی شکل گرفته بود؛ هدف همدلی، هم‌افزایی بین سمن‌های عضو شبکه ملی را دنبال می‌کرد.

در مهم‌ترین بخش همایش از ۱۰ موسسه پیشکسوتِ نیکوکاری و خیریه ایران تقدیر به عمل آمد که انجمن خیریه و خدمات اجتماعی بندرعباس دومین موسسه برتر در این زمینه بود.

فهرست باسابقه‌ترین انجمن‌های فعال و عضو شبکه ملی نیکوکاری از این قرار است:

۱. کانون هموفیلی ایران (تاسیس ۱۳۴۶)

۲. انجمن خیریه و خدمات اجتماعی بندرعباس (تاسیس ۱۳۵۰)

۳. جامعه معلولین ایران (تاسیس ۱۳۵۷)

۴. بنیاد خیریه زینب کبری (س) (تاسیس ۱۳۵۹)

۵. بنیاد خیریه حضرت علی (ع) (تاسیس ۱۳۶۳)

۶. مجتمع نیکوکاری رعد (تاسیس ۱۳۶۳)

۷. کانون اسلامی انصار(۱۳۶۵)

۸. بنیاد خیریه رشد (تاسیس ۱۳۶۵)

۹. خیریه کودکان مبتلا به سرطان محک (تاسیس ۱۳۷۰)

۱۰. انجمن بهداشتی درمانی حضرت ابوالفضل (ع) (تاسیس ۱۳۷۲)

 دکتر محمود اولیایی نائب رئيس شبکه ملی نیکوکاری ایران ضمن بیان شایسته تقدیر بودن همه موسسات نیکوکاری افزود: در کار خیر همه پیشگام و برتر هستند و به همین علت بسیار دشوار بود که از بین موسسات مردم‌نهاد چند موسسه پیشرو را انتخاب کنیم از این‌رو در نخستین دوره و با همکاری بنیاد خیریه راهبردی آلا، ۱۰ موسسه پیشکسوت و فعال عضو شبکه ملی بر اساس تاریخ ثبت رسمی آن طبقه‌بندی و انتخاب شدند.

شایان ذکر است که خانم سیده خديجه هاشمی عضو هيئت مديره انجمن به نمایندگی از انجمن خیریه و خدمات اجتماعی بندرعباس در این همایش حضور داشتند و لوح تقدیر و تندیس همایش را دریافت کردند.

اکنون پنجاه و دو سال از فعالیت رسمی این انجمن می‌گذرد و بی‌تردید بزرگترین سرمایه و موتور پیشران آن، جمعیت بزرگ اعضاء، داوطلبین و خیرین بلند همت انجمن هستند.

همواره قدردان همدلی و همراهی شما هستیم.

مشاهده متن خبر و دیدن تصاویر بیشتر